2 nov. 2016

DEZVOLTAREA SIMTULUI AUDITIV (MONTESSORI)


Educatia Montessori este bine cunoscuta pentru faptul ca se focalizeaza pe rafinarea simturilor, materialele senzoriale folosite in acest scop fiind "sufletul" (daca pot sa spun asa) pedagogiei Montessori subzidind oarecum toata invatatura viitoare atat din perioada prescolara cat si din ciclul primar.

Materialele senzoriale sunt de asemenea folosite si in scopuri diagnostice in context medical, fapt deloc surprinzator avand in vedere cariera initiala a Mariei Montessori, aceea de medic. Cutiile sonore spre exemplu, care sunt utilizate pentru distingerea diferentelor minore de sunet in dezvoltarea auditiva sunt un exemplu perfect de astfel de material la fel ca si tabletele colorate (folosite pentru stimularea simtului vizual).


Dezvoltarea simtului auditiv


Sistemul auditiv are la om o semnificatie deosebita pentru intreaga dezvoltare psihica. Auzul joaca rolul principal in formarea structurilor superioare ale psihicului uman. Aceasta decurge din functia specifica de analizator al sunetelor verbale, care constituie purtatorul prin limbaj al celei mai inalte forme de informatie. Perceptia auditiva, raportata prin specificul ei la limbaj are o semnificatie cognitiva majora. Sunetul este stimulul senzatiilor auditive iar analizatorul auditiv este urechea.
Undele sonore au trei insusiri esentiale: frecventa, amplitudinea si forma si au corelatia psihologica: inaltimea, intensitatea si timbrul.

In pedagogia Montessori exista doua materiale principale prin care se doreste rafinarea acestor simturi: cutiutele sonore si clopoteii.
Recomandarea de varsta pentru inceperea acestor activitati este de 3 ani insa cu pasi mici se poate incepe si mai devreme in functie de disponibilitatea copilului fata de astfel de activitati.



clopotei montessori


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...