18 feb. 2016

Costum de dinozaur (4 ani si 6 luni)

Dat fiind faptul ca la gradinita, in aceasta perioada a anului se organizeaza carnavalul, am avut si noi posibilitatea sa ne gandim la un costum. Anul trecut fiind tare pasionat de trenulete (inca mai este si acum :) ), costumul a fost desigur, trenuletul Thomas care a avut un impact rasunator (pe acesta o sa vi-l arat cu o alta ocazie). 
In acest an am ales costumul de dinozaur fiindca in urma cu cateva luni a pasit si el pe meleagurile acestora prin intermediul cartilor, desigur. Mai mult decat atat, primise in acea perioada un dinozaur de plus pe care il indrageste foarte mult, astfel ca a fost usor sa facem o alegere in privinta costumasului.

Materiale folosite:

- carton gros (o coala mare)
- material textil verde (de la un tricou mai mare)
- coli de spuma (in culorile galben si verde)
- pistol de lipit (cu silicon la cald)
- 4 nasturei
- ata
- elastic lat
- foarfeca



Pasii de lucru :

Prima data am masurat si am decupat bucatile de carton care aveau sa fie piesele principale ale corpului. Am obtinut in total 6 bucati : o bucata mare reprezentand spatele ( taiata la capat in V) , o bucata dreptunghiulara mai mare, reprezentand partea din fata (pe aceasta am decupat-o putin in zona gatului), apoi o pereche de cartoane patratice mai mari pentru labe si o pereche mai mici pentru maini.
In urmatoarea imagine se vede mult mai bine cum sunt decupate bucatile mari.




Dupa ce au fost decupate "le-am imbracat" in material verde (de la un tricou mai mare). Pentru aceasta am decupat din nou materialul la dimensiunile cartonului dupa care l-am lipit pe bucatile de carton cu ajutorul pistolului de lipit. Am avut grija sa imbrac ambele fete, nu doar ceea ce se vede, si asta pentru a fi mai frumos.Am indoit apoi bucata mare (cea de la spate) pe toata lungimea. Cartonul fiind gros, ramane asa dupa o presare mai puternica. 

Dupa ce am terminat cu cartonul si materialul textil, am inceput sa "croiesc" triunghiuri din colile de spuma galbene pentru a realiza crestele (placile osoase) care se regaseau pe spatele unor dinozauri, precum Stegosaurus. Triunghiurile le-am dispus pe 3 randuri (in realitate erau dispuse pe 2 randuri) pentru o mai buna consolidare si pentru un aspect mai frumos, toate avand o baza comuna decupata tot din coala de spuma galbena. Am lipit prima data baza dreptunghiulara pe muchia indoita, dupa care am lipit rand pe rand triunghirile pe aceasta obtinand un aranjament precum se observa in imagine.

Din coala de spuma verde ramasa de la masca, am decupat niste forme neregulate reprezentand petele de pe pielea dinozaurilor.

Modelul pentru masca l-am preluat de aici. Am printat modelul dinozaurului Triceratops facandu-mi-l sablon pentru colile de spuma. Forma capului am decupat-o din coala verde iar coarnele, botul si crestele micute de pe guler le-am decupat din coala galbena pentru un aspect mai placut.

Pentru labe si membrele din fata am decupat din coala de spuma galbena ghearele, pe care le-am lipit de asemenea pe bucatile patratoase. La final am cusut elastic lat pe partea de pe dos pentru a putea fi pus pe mana si pe laba piciorului (peste papuci chiar).

Am mai cusut doua benzi late pe bucatile mari (din fata si spate) pentru a le putea prinde intre ele (a fost o operatiune cam dificila, cea de impuns cu acul prin carton), precum si niste panglici lateral mai jos pentru o mai buna fixare atunci cand costumul vine imbracat. In pozele de mai jos se vede ca nu aveam inca atasate panglicile laterale.

Costumasul nostru de dinozaur este de fapt o combinatie de dinozauri, Stegozaur si Triceratops.


In fotografii puteti observa si dinozaurul sau preferat, apt si el pentru pozat! :)

Daca v-a placut costumasul nostru, poate veti incerca si voi cu vreo ocazie sa il confectionati! Spor la treaba va doresc!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...