16 nov. 2015

Amprente de manute si picioruse (2,4 ani)

Cine nu indrageste astfel de amprente oare? .....sunt atat de dragute, insufland atata delicatete, candoare si iubire....! 

Fie ca le veti face pentru voi, fie ca le veti face pentru cei din familie ca si cadou pentru Craciun (va fi un cadou extrem de apreciat, nu incape indoiala!) aceste amprente vor fi un obiect decorativ de exceptie in casele voastre cu atat mai mult cu cat sunt ale puiutilor vostri. Vor fi o amintire de nepretuit, cu siguranta! Va recomand din suflet sa nu ocoliti ocazia de a le realiza!




In urma cu doi ani am pregatit 3 seturi de amprente. Unul urma sa ramana la noi iar celelalte doua urmau sa fie daruite de Craciun celor doua perechi de bunici. Evident ca la primirea darurilor, acestia au fost extrem de incantati! 

Pentru realizarea lor am folosit urmatoarea reteta:
  • o parte faina alba
  • o parte sare foarte fina
  • o jumatate parte apa

Faina se amesteca cu sarea iar apoi se aduga treptat apa. Se amesteca bine si se incepe framantarea compozitiei. In cazul in care compozitia este prea tare se mai aduga putina apa iar daca este prea moale se mai aduga faina. Se framanta pana se omogenizeaza bine de tot. La aceasta etapa puteti sa ii propuneti copilasului sa va ajute la framantat. Cu siguranta va fi incantat de experienta senzoriala!
 Dupa aceasta am impartit aluatul in 6 parti mai mult sau mai putin egale...le-am impartit ochiometric, trei gramajoare mai micute (care urmau sa fie folosite pentru amprentarea manutelor) si trei gramajoare mai mari (pentru picioruse). Le-am intins pe rand cu facaletul la o grosime de aproximativ 7-8 mm, dandu-le forma rotunda (celor pentru manute) si ovala (celor pentru picioruse). Dupa ce au fost intinse, le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt si cu mare grija am luat manuta/ piciorusul si le-am apasat in compozitie nici prea tare nici prea usor, ci cam atat cat sa lase o amprenta frumoasa in aluat. 
Aveti grija sa nu apasati foarte tare, altfel riscati sa treceti prin tot aluatul cu manuta sau piciorusul si o sa trebuiasca sa o luati de la capat (noi am patit acest lucru). 
In partea de sus am realizat doua orificii cu ajutorul unui pai pentru a putea adauga la final un snur. Sa nu uitati sa faceti orificiile inainte de coacere, altminteri nu se vor mai putea face dupa ce compozitia se intareste!
Se dau la cuptor la foc minim, timp de o ora aproximativ  sau pana cand palpand simtiti ca s-au intarit iar pe partea de jos incep sa se ingalbeneasca/ rumeneasca. Cand s-au racit le puteti picta dupa pofta inimii. Eu am ales sa le pictez asa cum vedeti in fotografie, partea exterioara cu bronz iar in interior (adica amprenta propriu-zisa) cu lac lucios transparent (VerniDas).
Dupa uscare se poate atasa un snur decorativ pentru a putea fi agatate (eu le-am atasat un snur decorativ rosu cu auriu si margelute aurii in ton cu sarbatoarea Craciunului).

Deoarece stiu ca veti incerca sa realizati si voi astfel de amprente, va doresc mult spor si distractie!!!😃


Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, vă invit să le distribuiţi la prieteni şi să daţi like paginii de Facebook . Va multumesc si va astept cu drag de fiecare data!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...