16 oct. 2015

Activitati cu fructe de toamna (2,1 ani)


Deoarece a sosit toamna iar fructele de toamna s-au copt, m-am gandit ca prima activitate postata pe blog sa fie una cu specific tomnatic :). Este una din activitatile pe care le-am avut in urma cu 2 anisori, mai cu seama la varsta de 2,1 ani. 
Majoritatea sunt activitati de motricitate fina si de transfer, dar si cateva activitati artistice.


fall activities, oszi tevekenysegek

Fiind toamna, dupa o plimbare prin parcuri ne-am intors acasa cu multe comori care ne-au fost de mare folos in activitatile propuse. 


castane,conuri,ghinde,frunze uscate
Comorile toamnei

Prima data le-am asezat pe toate intr-o cutie dupa care i le-am pus la dispozitie pentru a le analiza si a le sorta pe categorii. A sortat toate lucrusoarele din cutie pana la ultimul. Si acum imi amintesc multumirea de pe fata lui cand a terminat de sortat!




fall activities, oszi tevekenysegek


1. Activitati de transfer

      Ideea activitatilor de transfer este una bine conturata in filozofia Montessori. Fiind o activitate practica necesită mare exactitate în mișcare, procesul învățării desfasurandu-se într-un mod concret, iar copiii dezvoltându-si astfel abilitățile motorii fine, coordonarea ochi-mana, atenția, concentrarea si rabdarea. Scopul acestora este dezvoltarea inteligentei, a stimei de sine prin reusita activitatii in sine dusa la bun-sfarsit. Asadar, cel mai simplu mod prin care se poate tine un copil ocupat in mod constructiv, sunt activitatile de transfer. Noi le-am exploatat foarte mult de-a lungul timpului!

Asadar, i-am pus la dispozitie mai multe recipiente pentru activitatile de transfer si le-am luat pe rand profitand de faptul ca ii fac placere astfel de activitati. 

        - transferul ghindelor in tavite de gheata

fall activities, oszi tevekenysegek

          - transferul castanelor in tavite de gheata:

fall activities, oszi tevekenysegek

            - transferul boabelor de porumb in sticlute:

fall activities, oszi tevekenysegek

             - transferul maceselor cu degetele din cosulet in sticluta:

fall activities, oszi tevekenysegek

2. Motricitate foarte fina

    -culesul semintelor de pe o palarie de floarea-soarelui i-a produs o bucurie enorma! a fost pentru prima data cand a intrat in contact cu o astfel de palarie! mai mult de o jumatate de ora s-a ocupat de ea, tot culegand seminte si punandu-le pe la final intr-o camioneta de transport de jucarie :) . Nu i-a fost foarte usor avand in vedere ca semintele nu erau inca uscate si se tineau bine prinse de palarie insa nu s-a dat batut!

fall activities, oszi tevekenysegek

Tot pe parte de motricitate am mai avut o activitate, cu plastelina. A realizat un copacel din plastelina care mai apoi a fost decorat cu merisoare.

copacel tomnatic din plastelina


3. Activitati artistice

La partea artistica am avut mai multe sectiuni. Una dintre ele a constat intr-un colaj din frunze uscate pe jumatate, adunate de pe-afara. Pentru aceasta i-am pus la dispozitie o coala mare A3 si vopsele de pictat in culorile toamnei (maro,galben,portocaliu,rosu). Coala a pictat-o asa cum si-a dorit el, amestecand uneori culorile si minunandu-se de cum se intrepatrund acestea. Dupa ce pictura s-a uscat, i-am pus la dispozitie lipici lichid cu ajutorul caruia a lipit frunzele. Aici i-am facut o mica precizare si anume sa le lipeasca doar pe marginea colii,deoarece in mijloc am vrut sa ii lipesc eu ulterior o fotografie (si acum mai avem acest proiect expus in casa, la fel si pe cele de mai jos).

fall activities, oszi tevekenysegek
Colaj cu frunze uscate

O alta creatie care imi este foarte draga, este aceasta, cu copacelul tomnatic, in realizarea caruia ne-am folosit de amprentele de la picior pentru a reprezenta trunchiul copacului si de la manuta pentru a reprezenta crengile acestuia. Iarba a fost amprentata pe foaie de catre D.cu ajutorul unui buretel imbibat in vopsea verde, norisorii i-a amprentat cu ajutorul unei dischete demachiante, imbiata in vopsea albastra, iar frunzele copacului sunt facute din amprentele degetelelor sale. 

fall activities, oszi tevekenysegek
Copacel de toamna 

La fel de draga imi este si aceasta creatie de mai jos, iar ideea o vazusem la Camelia si tin minte ca m-a incantat la culme! Aici puteti citi mai pe larg instructiunile de realizare si puteti vedea cum arata tabloul lor de toamna!
Intr-un capac de la o cutie de pantofi am turnat aracet, nu in strat foarte gros, aproximativ 0.5 cm grosime (unele margini ale cutiei le-am vopsit cu maro in prealabil), dupa care D.a asezat comorile toamnei in aracetul proaspat. Cand a fost gata, l-am lasat sa se usuce pe o suprafata plana, vreo 2 zile ca sa se fixeze bine piesele. Astfel uscat l-am expus in camera si pana in zi de azi este un element decorativ cu mare incarcatura sufleteasca pentru noi :) .


fall activities, oszi tevekenysegek
Tablou de toamna

Inca o creatie de toamna a fost realizata cu amprente de frunze. Frunzele le-a pictat D. pe dos si apoi le-a amprentat pe hartie. Alaturi de un aranjament din frunze de toamna arata foarte bine expuse in camera.


fall activities, oszi tevekenysegek
Amprente de frunze pe hartie

4. Activitati cu printabile

Am descarcat aceste fise cu activitati  pe care le-am realizat impreuna (le puteti descarca de aici) : sortare de mere/frunze, formare de perechi din cartonase, diferentierea pe marimi. Si fiindca nu tine inca bine creionul sau carioca in mana, i-am dat stampilute ca sa marcheze imaginea corecta. Eu il intrebam care e cel mai mic/mare obiect iar el il stampila.


Ca si concluzie, toate aceste activitati se pot face cu minim efort si investitie, asa ca spor la joaca va dorim! :)







11 comentarii:

  1. Felicitari David!
    Bravo mamico!!!
    Gabriela si Lucian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos, draga Gabriela si Lucian!!! :) ..... nu mi-as fi inchipuit ca voi sunteti sub acest nume :)))

      Ștergere
    2. Asa am facut contul mai demult.A fost numele ales de Luci!

      Ștergere
  2. Mult succes şi spor în tot ceea ce faceţi! Sunteţi o sursă valoroasă de inspiraţie!

    Mathias şi Dani

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Multumim frumos,Diana! te imbratisez cu drag! :)

      Ștergere
    2. Excelente idei !! Abia astept sa punem si noi in practica cateva. Multumim :)

      Ștergere
    3. Oana, ma bucur foarte mult daca iti sunt de folos! :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...