23 nov. 2015

Etichete pentru cadourile de Craciun (2,4 ani)

Daca aveti timp si sunteti in cautare de idei pentru activitatile de Advent, atunci poate va inspira si aceasta idee si anume, confectionarea de etichete pentru cadourile de Craciun. 

O activitate simpla si la indemana oricui care poate fi chiar mult imbunatatita cu diferite tehnici sau alte kituri de creatie de care dispuneti. Eu am ales ceva simplu de tot pentru a face impreuna cu baietelul meu in urma cu doi ani.

Pentru aceasta am folosit:
  • coli din carton colorat 
  • foarfeci cu model
  • cateva forme pentru decupat fursecuri (model clopotel si bradut)
  • vopsea alba
  • pix cu gel auriu sau argintiu



Am taiat prima data cartonul in bucati de aproximativ 4/6 cm. L-am lasat pe D.sa decupeze mai intai asa cum a putut el mai bine pentru varsta lui (2,4 ani) iar ulterior am corectat eu, de aceea nu sunt toate etichetele de dimensiuni egale :).

Taiatul cu foarfeca este o activitate care dezvolta motricitatea fina si muschii mainii , coordonarea ochi-mana , de aceea eu incurajez activitatea aceasta chiar de la varsta de 2 ani sub supravegherea unui adult, desigur.




Dupa ce bucatile de carton au fost decupate, i-am pus la dispozitie vopsea alba (puteti folosi acrilica sau acuarela) ...ca si o paranteza, noi nu fumam dar avem scrumiera in casa in caz ca ar veni la noi fumatori, ceea ce nu s-a mai intamplat totusi de multi ani de zile, insa de data aceasta mi-a prins bine sa o am la indemana fiind foarte practica datorita dimensiunii sale si a formei plate de pe fundul ei... :)

Apoi cu ajutorul formelor pentru fursecuri, D. a amprentat pe fiecare cartonas cate un clopotel sau cate un bradut. Si aceasta poate fi considerata, de asemenea, o activitate ce implica motorica fina si rabdarea.




Dupa ce s-au uscat, am scris in interiorul fiecarui clopotel/bradut numele celor dragi carora urma sa le facem cadou. Intr-unul din colturile de sus am perforat un orificiu prin care urma sa fie introdus un snur. 




Si tot atunci am mai realizat inca ceva care putea fi atasat de cadou tot printr-un snur si anume stelute din aluat sarat (reteta este aceeasi pe care am folosit-o la amprentele de maini si picioruse, aici) , insa se pot face orice fel de forme aveti la indemana cu ajutorul formelor pentru fursecuri....D.a fost atras atunci de stelute si doar pe acestea le dorea :). 
De data aceasta le-am lasat doar sa se usuce la aer, nu le-am mai copt ca si in cazul amprentelor; procesul de uscare dureaza mai mult desigur , 2-3 zile, dupa care i le-am dat sa le picteze. Atentie!!! orificiul se face atunci cand inca aluatul este maleabil, cu ajutorul unei scobitori, si doar apoi se pune la uscat!
Dupa ce se usuca si vopseaua se pot desena mici liniute sau modele cu ajutorul pixului cu gel.




Aceste decoratiuni sunt chiar simpatice pana la urma si se pot realiza cu un efort minim, putand fi agatate chiar si in bradutul de Craciun (asa cum s-a intamplat si la noi si la cei carora le-am facut cadou) asa ca va recomand cu drag sa incercati si voi! 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...